Logo Uczelni
WTZ - logo

Wydział

Technologii Żywności

Godło Polski

Dziekańska Komisja ds. Jakości Kształcenia (DKJK) 

 

  1. dr Gabriela Zięć – przewodnicząca
  2. dr hab. inż. Marek Sady, prof. URK  
  3. dr hab. inż. Anna Sadowska-Rociek, prof. URK 
  4. dr hab. inż. Krzysztof Buksa, prof. URK 
  5. dr Jagoda Majcherczyk 
  6. dr hab. Agnieszka Wikiera, prof. URK 
  7. dr hab. Gohar Khachatryan, prof. URK 
  8. dr inż. Łukasz Skoczylas, prof. URK 
  9. dr inż. Marta Liszka-Skoczylas 
  10. dr Joanna Banaś 
  11. dr inż. Aneta Ciosek 
  12. dr hab. inż. Jacek Rożnowski, prof. URK 
  13. dr inż. Magdalena Januszek 
  14. dr inż. Anna Stępień 
  15. dr hab. inż. Anna Starzyńska-Janiszewska, prof. URK 
  16. dr hab. inż. Wiktor Berski, prof. URK 
  17. dr hab. inż. Joanna Kapusta-Duch, prof. URK 
  18. dr inż. Ewelina Nowak 
  19. dr inż. Urszula Goik 
  20. Katarzyna Jurczyk - studentka Browarnictwa i Słodownictwa, 
  21. Julita Kozubek - studentka Dietetyki,  
  22. Beata Michna - studentka Technologii Żywności i Żywienia Człowieka,  
  23. prof. dr hab. Aneta Kopeć – Prodziekan Wydziału ds. Dydaktycznych i Studenckich (z głosem doradczym) 
  24. prof. dr hab. inż.  Jacek Domagała – Prodziekan Wydziału ds. Dydaktycznych i Studenckich (z głosem doradczym) 
  25. mgr inż. Kacper Kaczmarczyk,  
  26. dr inż. Grzegorz Kowalski,  
  27. dr hab. inż. Stanisław Kowalski, prof. URK,  
  28. dr Urszula Błaszczyk 

 

 Zadania DKJK: 

  • analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;  
  • analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń; 
  • analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;  
  • analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;  
  • monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS; 
  • monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania; 
  • analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów; 
  • ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia; 
  • przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:  
    • metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,  
    • modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,  
    • mobilności studentów,  
    • kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,  
    • jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale;  

 

  • opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów; 
  • realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. jakości kształcenia. 

 

Zadania Pełnomocnika Dziekana ds. jakości kształcenia:  

  • przewodniczenie pracom DKJK;  
  • ustalanie harmonogramu i wskazywanie członków DKJK do realizacji zadań związanych z oceną jakości kształcenia w poszczególnych obszarach;  
  • bieżące monitorowanie funkcjonowania USZJK na wydziale;  
  • nadzór nad opracowaniem, aktualizacją i doskonaleniem dokumentów USZJK na poziomie wydziału;  
  • współdziałanie z jednostkami wydziału w zakresie działań związanych z jakością kształcenia;  
  • współpraca z właściwym Samorządem studentów, radami kierunków oraz z innymi pełnomocnikami Dziekana w zakresie działań wspierających jakość kształcenia na wydziale; − przedstawianie Kolegium Wydziału oraz przedkładanie Pełnomocnikowi Rektora  ds. jakości kształcenia rocznego raportu samooceny jakości kształcenia na wydziale, wraz z weryfikacją podjętych działań i propozycją działań doskonalących.

 

Roczne raporty samooceny jakości kształcenia na wydziale: