Zadania dziekańskiej Komisji
Dziekańska Komisja ds. Jakości Kształcenia (DKJK)
- dr Gabriela Zięć – przewodnicząca
- dr hab. inż. Marek Sady, prof. URK
- dr hab. inż. Anna Sadowska-Rociek, prof. URK
- dr hab. inż. Krzysztof Buksa, prof. URK
- dr Jagoda Majcherczyk
- dr hab. Agnieszka Wikiera, prof. URK
- dr hab. Gohar Khachatryan, prof. URK
- dr inż. Łukasz Skoczylas, prof. URK
- dr inż. Marta Liszka-Skoczylas
- dr Joanna Banaś
- dr inż. Aneta Ciosek
- dr hab. inż. Jacek Rożnowski, prof. URK
- dr inż. Magdalena Januszek
- dr inż. Anna Stępień
- dr hab. inż. Anna Starzyńska-Janiszewska, prof. URK
- dr hab. inż. Wiktor Berski, prof. URK
- dr hab. inż. Joanna Kapusta-Duch, prof. URK
- dr inż. Ewelina Nowak
- dr inż. Urszula Goik
- Katarzyna Jurczyk - studentka Browarnictwa i Słodownictwa,
- Julita Kozubek - studentka Dietetyki,
- Beata Michna - studentka Technologii Żywności i Żywienia Człowieka,
- prof. dr hab. Aneta Kopeć – Prodziekan Wydziału ds. Dydaktycznych i Studenckich (z głosem doradczym)
- prof. dr hab. inż. Jacek Domagała – Prodziekan Wydziału ds. Dydaktycznych i Studenckich (z głosem doradczym)
- mgr inż. Kacper Kaczmarczyk,
- dr inż. Grzegorz Kowalski,
- dr hab. inż. Stanisław Kowalski, prof. URK,
- dr Urszula Błaszczyk
Zadania DKJK:
- analiza zgodności opisanych w programach studiów zakładanych efektów uczenia się z Polską Ramą Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego;
- analiza metod i form kształcenia, sposobów weryfikacji efektów uczenia się, stopnia osiągnięcia przez studentów efektów uczenia się oraz przyczyn ewentualnych niepowodzeń;
- analiza wyników oceny procesu dydaktycznego dokonywanej przez studentów;
- analiza dostosowania efektów uczenia się uzyskanych w procesie kształcenia do: działalności naukowej w dyscyplinach, postępów w obszarach działalności zawodowej oraz potrzeb rynku pracy;
- monitorowanie prawidłowego stosowania punktacji ECTS;
- monitorowanie jakości prac dyplomowych oraz procesu dyplomowania;
- analiza danych dotyczących karier absolwentów poszczególnych kierunków studiów;
- ocena infrastruktury i zasobów edukacyjnych wykorzystywanych w procesie kształcenia;
- przygotowanie rocznych raportów samooceny jakości kształcenia na wydziale, ze wskazaniem możliwych działań korygujących, zapobiegawczych i doskonalących w zakresie:
- metod procesu kształcenia na wydziale, w tym organizacji i warunków prowadzenia zajęć dydaktycznych, programów studiów, metod i form kształcenia oraz sposobów weryfikacji efektów uczenia się osiąganych przez studentów i słuchaczy,
- modernizowania i opracowywania nowych programów studiów,
- mobilności studentów,
- kompetencji kadry dydaktycznej oraz pracowników administracyjnych związanych z procesem kształcenia na wydziale,
- jakości obsługi administracyjnej procesu kształcenia na wydziale;
- opracowanie, aktualizacja i doskonalenie własnych procedur jakości kształcenia dostosowanych i wynikających ze specyfiki prowadzonych przez wydział kierunków studiów;
- realizacja innych zadań zleconych przez Dziekana i Rektorską Komisję ds. jakości kształcenia.
Zadania Pełnomocnika Dziekana ds. jakości kształcenia:
- przewodniczenie pracom DKJK;
- ustalanie harmonogramu i wskazywanie członków DKJK do realizacji zadań związanych z oceną jakości kształcenia w poszczególnych obszarach;
- bieżące monitorowanie funkcjonowania USZJK na wydziale;
- nadzór nad opracowaniem, aktualizacją i doskonaleniem dokumentów USZJK na poziomie wydziału;
- współdziałanie z jednostkami wydziału w zakresie działań związanych z jakością kształcenia;
- współpraca z właściwym Samorządem studentów, radami kierunków oraz z innymi pełnomocnikami Dziekana w zakresie działań wspierających jakość kształcenia na wydziale; − przedstawianie Kolegium Wydziału oraz przedkładanie Pełnomocnikowi Rektora ds. jakości kształcenia rocznego raportu samooceny jakości kształcenia na wydziale, wraz z weryfikacją podjętych działań i propozycją działań doskonalących.
Roczne raporty samooceny jakości kształcenia na wydziale: