Logo Uczelni
WTZ - logo

Wydział

Technologii Żywności

plik svg - godło

PRAKTYKA „KROK PO KROKU”

ORGANIZACJA PRAKTYKI

  1. Do końca semestru poprzedzającego semestr, w którym powinna odbyć się praktyka, student ma obowiązek zapoznać się z procedurą realizacji praktyki zawodowej i związanymi z nią załącznikami, co poświadcza podpisem w stosownym Oświadczeniu studenta (Załącznik 1).
  2. Student zobowiązany jest posiadać aktualne w okresie trwania praktyki badania lekarskie, potwierdzające zdolność do ich odbycia. Skierowanie na w/w badania można odebrać w dziekanacie Wydziału.
  3. Student zobowiązany jest ubezpieczyć się na okres praktyki od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), a w przypadku wymagań Instytucji przyjmującej na praktykę wykupić także ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC).
  4. Miejsce realizacji praktyki studenci wybierają samodzielnie, kierując się wytycznymi zamieszczonymi w Ramowym Programie Praktyk (Załącznik 2). W uzasadnionych przypadkach miejsce to może zostać wskazane przez Pełnomocnika Dziekana ds. Praktyk Studenckich (PDPS) lub innego nauczyciela.

 

Kierunek studiów

Ścieżka

Forma studiów 

Rok studiów/semestr 

Liczba godzin

 Ramowy program praktyk

Technologia Żywności i Żywienie Człowieka

 Technologia Żywności

 S

Drugi / IV

80 godz.

 do_pobrania

Trzeci / VI

160 godz.

  Technologia Żywności

 NS 

Drugi / IV

80 godz.

do_pobrania 

Trzeci / VI

80 godz.

 Żywienie Człowieka

 S

Drugi / IV

80 godz.

do_pobrania 

Trzeci / VI

160 godz.

 Biotechnologia Żywności

 S

Drugi / IV

80 godz.

 do_pobrania

Trzeci / VI

160 godz.

 Jakość i bezpieczeństwo żywności

 S

Drugi / IV

80 godz.

 do_pobrania

Trzeci / VI

160 godz.

Dietetyka

   

   S

Pierwszy / II 

  200 godz.

  do_pobrania

 Drugi / IV

   200 godz.

 Trzeci / VI

  200 godz.

Browanictwo i Słodownictwo

   

   S

 Pierwszy / II 

  160 godz.

do_pobrania

 Drugi / IV

  320godz.

Trzeci / VI 

 320 godz.

Czwarty / VII 

  160 godz.

Gastronomia i Catering Dietetyczny

 

 S

Drugi / IV

160 godz.

do_pobrania

Trzeci / VI

160 godz.

 

 NS 

Drugi / IV

160 godz.

do_pobrania

  1. Studenci samodzielnie zwracają się do wybranej Instytucji z prośbą o przyjęcie na praktykę. W tym celu wypełniają Podanie o praktykę (Załącznik 3), uzyskują akceptację miejsca i proponowanego terminu realizacji praktyki przez PDPS.
  2. Kryteriami weryfikacji Instytucji przyjmującej na praktykę są: profil działalności zgodny z kierunkiem kształcenia studenta.
  3. Podanie o praktykę wraz z Planem praktyk (Załącznik 4) powinno być złożone w terminie do 30 kwietnia br do PDPS.
  4. W celu przygotowania Porozumienia pomiędzy Uczelnią a Instytucją przyjmującą na praktykę (Załącznik 5) student wypełnia ankietę, do której link umieszczony jest poniżej:

Na podstawie tych danych zredagowana i podpisana przez Przedstawiciela Uczelni (Koordynator Rektora ds. praktyk) umowa zostanie wysłana na adres e-mail studenta.

  1. Student musi to porozumienie wydrukować w dwóch egzemplarzach (druk dwustronny) i uzyskać podpis osoby reprezentującej jednostkę do której aplikuje. Jedną kopię pozostawia w zakładzie, a drugą przynosi z pozostałymi dokumentami na egzamin zaliczeniowy.
  2. Przykładowa lista zakladów w których w ubiegłych latach studenci odbywali praktyki:

REALIZACJA PRAKTYKI

  1. Student zobowiązany jest posiadać odzież ochronną wymaganą przez Jednostkę, w której odbywa praktykę.
  2. Student ma obowiązek przestrzegać przepisy o dyscyplinie i zasadach BHP, jakie przyjęto w jednostce przyjmującej. Student ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie zawinione szkody spowodowane w miejscu i czasie trwania praktyki. W razie naruszenia przez studenta obowiązującego w miejscu praktyki porządku i dyscypliny pracy, Instytucja przyjmująca na praktykę może zwrócić się do Uczelni o odwołanie studenta z praktyki.
  3. W czasie całego okresu praktyki student powinien prowadzić systematycznie i starannie Dziennik praktyki (Załącznik 6), w którym odnotowuje przebieg praktyki, uwzględniając datę, liczbę godzin i opis wykonanych zadań i czynności zawodowych. Osoba reprezentująca Instytucję, czyli Zakładowy Opiekun Praktyki, potwierdza podpisem dokonany przez studenta wpis.
  4. Student po odbyciu pełnego wymiaru praktyki przedkłada wszystkie karty Dziennika Zakładowemu Opiekunowi Praktyki, który podsumowuje przebieg praktyki i ocenia zachowanie studenta poprzez wyrażenie opinii o jego zaangażowaniu oraz nabytych przez studenta umiejętnościach, co potwierdza podpisem pod swoją opinią.
  5. Student w Sprawozdaniu końcowym z praktyki (Załącznik 7) zamieszcza opis wykonanych podczas praktyki zadań zawodowych służących realizacji Ramowego programu praktyki.

ZALICZENIE PRAKTYK

  1. Po zakończeniu praktyki, ale nie później niż do końca trwania semestru, w którym powinien zrealizować praktykę, student składa PDPS lub innemu wyznaczonemu nauczycielowi (lista poniżej) komplet dokumentów i przystępuje do egzaminu ustnego.
  2. Pozytywną ocenę z egzaminu student otrzymuje w wyniku weryfikacji przedstawionych dokumentów oraz osiągniętych efektów uczenia się. Na tej podstawie następuje wpisanie oceny do systemu USOS.
  3. Student może ubiegać się o zaliczenie części lub całości praktyki, bez konieczności jej realizacji, na podstawie osiągniętych efektów uczenia się w wyniku wykonywanej przez pracy zawodowej, stażu lub innych form aktywności zawodowej. W takim trybie, zgodę na uznanie efektów uczenia się wyraża PDPS oceniając dokumenty dostarczone przez studenta. Nie zwalnia to studenta z obowiązku zdania egzaminu w wymaganym terminie.
  4. O zaliczenie praktyki w takim trybie, może ubiegać się student, który złoży Podanie o zaliczenie praktyki wraz ze stosownym dokumentem (Załącznik 8).

 

Dane kontaktowe:

Pełnomocnik Dziekana ds. Praktyk Studenckich

Kierunek: Dietetyka
dr hab. inż. Magdalena Franczyk-Żarów prof. URK
Tel. 12 662 48 33; e-mail: magdalena.franczyk-zarow@urk.edu.pl

Kierunek: Technologia Żywności i Żywienie Człowieka
dr hab. inż. Adam Florkiewicz, prof. URK
Tel. 012 662 48 29 ; e-mail: adam.florkiewicz@urk.edu.pl

Kierunek: Browarnictwo i Słodownictwo
dr inż. Marek Zdaniewicz prof. URK
Tel. : 12 662 47 91; e-mail: marek.zdaniewicz@urk.edu.pl

Dokumenty do pobrania:

ikona plików pdfProcedura organizacji, realizacji i zaliczania praktyk zawodowych

ikona plików pdfZałącznik 1 - Oświadczenie studenta

ikona plików pdfZałącznik 2 - Ramowy program praktyk

ikona plików pdfZałącznik 3 - Podanie o praktykę

ikona plików pdfZałącznik 4 - Plan praktyki

ikona plików pdfZałącznik 5 - Porozumienie

ikona plików pdfZałącznik 6 - Dziennik praktyki

ikona plików pdfZałącznik 7 - Sprawozdanie końcowe z praktyki

ikona plików pdfZałącznik 8 - Podanie o zaliczenie praktyki

ikona plików pdfZałącznik 9 - Ankieta

 

WYKAZ NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZALICZAJĄCYCH PRAKTYKI NA KIERUNKU TECHNOLOGIA ŻYWNOŚCI

 

Kod do Zespołu Teams pq7piuf, w którym można rezerwować terminy egzaminu.

 

dr hab. inż. Adam Florkiewicz, prof. URK 

Katedra Technologii Produktów Roślinnych i Higieny Żywienia (ścieżka Technologii Gastronomicznej)

05-06.09.2024 godz. 10.00-13.00

25-27.09.2024 godz. 10.00-13.00

dr hab. inż. Piotr Gębczyński, prof. URK 

 Katedra Technologii Produktów Roślinnych i Higieny Żywienia (ścieżka Technologii Owoców-Warzyw i Grzybów)

09.09.2024 godz. 9.00-12.00

23.09.2024 godz. 9.00-12.00

27.09.2024 godz. 9.00-12.00

dr hab. inż. Dorota Gałkowska, prof. URK 

Katedra Analizy i Oceny Jakości Żywności 

11-12.09.2024 godz. 10.00-13.00

dr inż. Ireneusz Maciejaszek

 Katedra Biotechnologii i Ogólnej Technologii Żywności (ścieżka Chłodnictwa i Koncentratów Spożywczych)

24-27.09.2024 godz. 10.00-13.00

 dr hab. inż. Bożena Stodolak, prof. URK

 Katedra Biotechnologii i Ogólnej Technologii Żywności (ścieżka Biotechnologii Żywności)

19-20.09.2024 godz. 10.00-13.00

dr inż. Daniel Żmudziński 

Katedra Inżynierii i Aparatury Przemysłu Spożywczego 

26-27.09.2024 godz. 10.00-13.00

dr inż. Monika Cioch-Skoneczny 

Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii 

23-25.09.2024 godz. 8.00-12.00

dr inż. Magda Filipczak-Fiutak 

 Katedra Przetwórstwa Produktów Zwierzęcych (ścieżka Mleko)

24-25.09.2024 godz. 10.00-13.00

 dr inż. Maria Walczycka

 Katedra Przetwórstwa Produktów Zwierzęcych (ścieżka Mięso)

05-06.09.2024 godz. 10.00-13.00

19-20.09.2024 godz. 10.00-13.00

dr inż. Dorota Litwinek 

 Katedra Technologii Węglowodanów i Przetwórstwa Zbóż

24-25.09.2024 godz. 9.00-11.00

 

 

WYKAZ NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZALICZAJĄCYCH PRAKTYKI NA KIERUNKU: DIETETYKA

Katedra Żywienia Człowieka i Dietetyki

dr hab. inż. Magdalena Franczyk-Żarów, prof. URK - przewodnicząca

prof. dr hab. Aneta Kopeć – Prodziekan Wydziału ds. Dydaktycznych i Studenckich – głos doradczy

dr inż. Renata Bieżanowska-Kopeć

dr inż. Kinga Dziadek

 

Katedra Technologii Produktów Roślinnych i Higieny Żywienia

dr inż. Radosława Skoczeń-Słupska

 

Katedra Biotechnologii i Ogólnej Technologii Żywności

dr hab. Maja Grabacka, prof. URK

 

Katedra Technologii Węglowodanów i Przetwórstwa Zbóż

 dr hab. Stanisław Kowalski, prof. URK

WYKAZ NAUCZYCIELI AKADEMICKICH ZALICZAJĄCYCH PRAKTYKI NA KIERUNKU: BROWARNICTWO I SŁODOWNICTWO

                                                        Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologi

Imię i nazwisko:

Katedra:

Termin zaliczenia:

 dr inż. Marek Zdaniewicz, prof. URK  Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii  

 dr hab. inż. Aleksander Poreda, prof. URK

 Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii

 

 dr inż. Aneta Ciosek  Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii  
 mgr inż. Aneta Pater  Katedra Technologii Fermentacji i Mikrobiologii

 

 dr hab. Agnieszka Wikiera, prof. URK  Katedra Biotechnologii  i Ogólnej Technologii Żywności  
 dr inż. Anna Stępień

Katedra Inżynierii  i Aparatury Przemysłu Spożywczego 

 
dr hab. Rafał Ziobro, prof. URK  Katedra Technologii Węglowodanów i Przetwórstwa Zbóż