Zasady sanitarne - Covid19
Szanowni Państwo uprzejmie informuję, że weszło w życie Zarządzenie Rektora nr 69/2021 – proszę o zapoznanie się z nim.
Wśród istotnych zapisów jest także ten dotyczący zasad realizacji zajęć stacjonarnych (fragmenty poniżej).
Przypominam, że na Wydziale Technologii Żywności nadal obowiązują zasady reżimu sanitarnego wprowadzone Zarządzeniem nr 5/2020 Dziekana Wydziału Technologii Żywności z dnia 17 września 2020 r.
Każdy przypadek zachorowania na COVID-19 oraz skierowania na kwarantannę/ izolację domową pracownika lub studenta nadal należy zgłosić za pośrednictwem poczty elektronicznej na formularzu z Zarządzenia Rektora nr 192/2020 do Dziekana (pracownicy) lub Dziekanatu (studenci).
Z ZR 69/2020:
§ 5
1. Za organizację zajęć dydaktycznych, z uwzględnieniem powszechnie obowiązujących ograniczeń, odpowiadają właściwi dziekani i kierownicy jednostek ogólnouczelnianych, w których prowadzone są zajęcia dydaktyczne.
2. W przypadku organizacji zajęć stacjonarnych:
1) uczestnicy zajęć: studenci, doktoranci zobowiązani są do obligatoryjnego zasłonięcia ust i nosa;
2) podczas prowadzenia zajęć nauczyciel jest zobowiązany do noszenia maseczki ochronnej (lub przyłbicy, gdy istnieją przeciwskazania do noszenia maseczki) i częstej dezynfekcji rąk;
3) zajęcia mogą być prowadzone w grupach, w których warunki lokalowe w danym pomieszczeniu zapewniają 1,5 metra odległości między stanowiskami dydaktycznymi;
4) nauczyciel prowadzący zajęcia ma obowiązek przed rozpoczęciem zajęć przeliczyć osoby przebywające w sali oraz sprawdzić listę obecności;
5) nauczyciel prowadzący zajęcia ma obowiązek poinformować o szczegółowych wytycznych dotyczących wymaganych środków ochrony osobistej, w które student jest zobowiązany się zaopatrzyć, aby móc uczestniczyć w zajęciach. Brak tych środków będzie skutkował niemożliwością uczestnictwa w zajęciach, a prowadzący będzie miał prawo odnotować nieobecność studenta.
….
4. Niedopuszczalne jest, aby podczas zajęć w sali przebywały osoby trzecie, których dane nie zostaną odnotowane na liście obecności.
5. Listy obecności uczestników zajęć winny zostać przekazane do informacji właściwego prodziekana w tradycyjnej formie lub elektronicznie, najpóźniej na następny dzień, po odbytych zajęciach, a następnie archiwizowane w dziekanacie na potrzeby niniejszego zarządzenia, aż do odwołania.
6. Po zakończonych zajęciach, sala powinna zostać zdezynfekowana i wywietrzona – zaleca się zachowanie co najmniej 15 minutowych odstępów pomiędzy rozpoczęciem kolejnych zajęć. Za dezynfekcję i wietrzenie sali odpowiedzialna będzie osoba wskazana przez dziekana (> tzw. kowidowcy).
Dziekan WTŻ